Måndag....

Min måndag har bestått av att skriva klart en inlämnings uppgift, som ska in imorgon och att plugga matte c i stortsätt mssssor!!

Känner mig trött och galen, hoppas hoppas att jag klarar det!! :D:D

Klippte mig idag, jag är helnöjd! Någon bild kanske kommer, vem vet ;D haha.

Matte,matte, MATTE!!


Ett föremål ror sig sträckan s i meter enligt formeln s(t)=0,5t^2+3t, där t är tiden i sekunder.

a) Bestäm medelhastigheten då föremålet har mellan 2:a och 4:e sekunden;
Lösning;
; Delta s genom delta t =S 2  - S 1 delat på T 2 - T 1 . | S 2  ger = 0,5*4^2+3*4=8*12=20m |
S 1 ger 0,5*2^2+3*2=2+6=8m. | t 1 ger 2s och t 2 ger 4s | delta s genom delta t = 20-8 delat på 4-2 = 12 delat på 2 = 6 |
Svar : 6m/s

Neee, nu ska jag åter gå till mitt pluggande, happy.... ? noooooot




Mitt namn:
Kom ihåg mitt namn?

Min E-postadress: (Visas inte)

Min URL/Bloggadress:

Min underbara kommentar:

Trackback
RSS 2.0