Chocolate cupcakes!

Jag har hittat ett smaskigt recept på Chocolate cupcakes, (jag har dock inte prövat än!) Men det ser jättegott ut, eller hur?
Sånna här ska jag verkligen göra till min andra systers födelsedag! Hon fyller år i mars, (: Jag har receptet för ca 12 stycken chocolate cupcakes i 10 enkla steg!


Se så läckra! Här är receptet;

Ingredienser; till ca 12 stycken.

3 st ägg
2.5 dl strösocker
1  tsk vaniljsocker
50  g smör
1  dl gräddfil
2  msk kallt kaffe
 3.5 dl vetemjöl
 2 tsk bakpulver
 4 msk kakao av god kvalitet
 1 st nypa salt
 100 g mörk kvalitetschoklad 70 %
Chocolate frosting:
 60 g mjukt smör
 5 dl florsocker
 1 tsk vaniljsocker
 0.5 dl kakao av god kvalitet
 100 g phiadelphiaost
 1 msk varmt kaffe
Strössel eller blommor till garnering



Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3. Smält smöret, häll i gräddfilen och kaffet och blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Hacka den mörka chokladen grovt och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten).

6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.

7. Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter. Låt svalna.

8. Chocolate frosting:

9. Rör smör, florsocker, vaniljsocker, kakao och phiadelphiaost krämigt. Rör sist ner kaffet.

10. Bred frostingen på cupcakesen och garnera med strössel eller blommor.


Njut med en kopp nybryggt kaffe! (:


Postat av: Anonym

gott som tusan, jag älskart!









































































































































































/ K.a.r.r.O @ blogg

2009-02-26 @ 11:19:13



Mitt namn:
Kom ihåg mitt namn?

Min E-postadress: (Visas inte)

Min URL/Bloggadress:

Min underbara kommentar:

Trackback
RSS 2.0