Mina Favoriter

 

747


4 cl Vodka
Fyll upp med lika delar Roses lime
och tranbärsjuice och en skvätt Sprite.


Absolut 2002


4 cl Absolut Mandrin
1 cl Cointreau
1 cl Malibu
ett stänk grenadine
annanasjuice

Häll ingredienserna i en shaker.
Skaka och serveras i longdrink glas.
Garnera med apelsin och cocktailbär.


Absolut Rickey


1 del Absolut Citron
Sodavatten



Absolut Raspberri Blimey

1 del Absolut Raspberri
2 stänk av Crème de Cassis
2 stänk sockerlag
1 stänk limejuice
4-5 hallon

Muddla alla ingredienser i ett tumblerglas.
Fyll glaset med krossad is, och rör om försiktigt.
Dekorera med hallon

.

Absolut me


2 delar Absolut Kurant
1 del Crème De Bananes
1 del grädde
Ett stänk Grenadine
Apelsinjuice

Häll ingredienserna i en shaker.
Skaka alla ingredienser med is och sila i ett highball-glas.
Dekorera med en apelsinspiral och ett rött bär.




De här är mina favorit long drinkar, men man kan göra undantag, man behöver inte ta allt som står i man kan byta ut, om man tex inte gillar något av de som finns i drinken. 

Jag har hittat de här goda recepten på Cocktailguiden. Och lånat de till min blogg!


Läs och njut!

Postat av: Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

lilla du ska du inte skriva en egen drink ? , VÅRAN KAKTUSDRIN HALLÅÅ ! godaste !

2009-01-15 @ 19:36:35



Mitt namn:
Kom ihåg mitt namn?

Min E-postadress: (Visas inte)

Min URL/Bloggadress:

Min underbara kommentar:

Trackback
RSS 2.0