28 Maj 1999

Det var en varm fredag för exakt tio år sedan det var då det hände, det som inte fick hända. Två stycken polismän en 42 år och en 30 år gammal, blev mördade i samband med ett rån i Kisa.

Tänk att det är tio år sedan jag var då åtta år gammal, jag minns det så väl. Jag minns att jag var ledsen för jag tänkte ju på deras familjer... Vi gick till polisstationen och skrev i en minnes bok, jag minns inte vad jag skrev men jag gjorde det iallafall... Jag kan inte förstå hur man kan vara så svag att döda någon? Dom var poliser, det var dom skulle se till att vi andra i samhället ska få vara säkra, och dom gjorde det, dom där polismännen ville vara skyddande mot oss andra, dom riskerade sina liv. Det tog 27 år mellan varven, när händer det nästa gång?



Polisbilen som blev beskjuten!




Mitt namn:
Kom ihåg mitt namn?

Min E-postadress: (Visas inte)

Min URL/Bloggadress:

Min underbara kommentar:

Trackback
RSS 2.0